Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Wednesday, December 28, 2011

PROGRAM "JOM KEMBALI KE SEKOLAH" PAS TITIWANGSA


Pada Sabtu 24 Disember 2011 yang lalu telah berlangsung program "Jom Kembali ke Sekolah - JOMLAH" anjuran PAS Titiwangsa bersama-sama Pusat Khidmat Ahli Parlimen Titiwangsa dan Yayasan Prihatin Titiwangsa di Surau al-Falah, Perumahan Rakyat Hiliran Ampang, Kampong Pandan, Kuala Lumpur. Sumbangan pakaian seragam sekolah dan busana muslimat telah diberikan oleh Pertubuhan Amal Khadijah PERAMAH.


Sumbangan diberikan kepada fakir miskin, anak-anak yatim, armalah (ibu tunggal) di kawasan sekitar. Mereka adalah para pemilih di kawasan Parlimen Titiwangsa.


Antara barang-barang sumbangan terdapat sedikit barang-barang keperluan dapur seperti beras, gula, susu pekat manis, sardin, minyak masak dan lali-lain. Dengan peningkatan harga barangan keperluan harian yang melambung sekarang diharapkan sumbangan ini dapat membantu sebanyak sedikit golongan mustadh'afin ini.

Diadakan juga perkhidmatan gunting rambut percuma kepada anak-anak lelaki mereka yang akan ke bangku sekolah tidak lama lagi. Sambutan dari masyarakat sekitar sangat menggalakkan.


Disamping itu diadakan juga program motivasi pelajar yang dikendalikan oleh pakar motivasi popular Ustaz Raihan Abdul Aziz (Tanyalah Ustaz TV9) yang juga merupakan Naib Yang Di Pertua PAS Titiwangsa.


Adik-adik sedang asyik mendengar celoteh dan kata-kata perangsang dari Ustaz Raihan.


Petugas-petugas Pusat Khidmat juga membantu penduduk untuk membuat laporan sebarang masalah setempat dan juga mendaftar dan memeriksa daftar pemilih.


Sambutan masyarakat setempat sangat baik. Pihak surau juga mengadakan gotong royong memasak bubur asyura untuk diedar keseluruh penduduk di kompleks perumahan ini.

Bermesra dengan pimpinan Dewan Muslimat PAS Titiwangsa sebelum mereka mengada ziarah rumah ke rumah pada kompleks Perumahan Hiliran Ampang, Kampong Pandan.


No comments: