Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Sunday, December 18, 2011

FENOMENA PARA ARTIS BERSAMA PAS


















Selepas berlakunya tsunami politik PRU12 Mac 2008 yang lalu, bermula dengan penglibatan artis tanah air seperti Aisyah yang telah bersama-sama menyerikan program-program anjuran oleh NGO-NGO pro PAS seperti Pertubuhan Amal Khadijah (PERAMAH), Nisa' Malaysia, UntukMu Sayang UMS Production dan lain-lain mahupun anjuran kerajaan Kelantan dan Selangor.

Ramai lagi para artis ini berminat dengan usaha-usaha dakwah, mereka mula berhijrah dari hanya hiburan yang "lagha" dengan alternatif hiburan yang mendidik jiwa dan mendekati Allah SWT. Penampilan mereka juga telah berubah kepada yang lebih baik. Suka atau tidak kita harus menerima bahawa mereka adalah "ikon" para remaja masa kini.

Usaha-usaha kita untuk mendampingi dan membimbing mereka ini harus digiatkan lagi agar kepelbagaian pendekatan dakwah dan approach serta outreach PAS akan melebarkan lagi medan dakwah ke arah yang dapat diterima masyarakat terutama para remaja masa kini.

Tidak cukup dengan artis Catriona Ross baru-baru ini yang bersama-sama menyerikan program menyantuni masyarakat desa di Banting, Selangor malah artis-artis lain seperti Haliza, Wardina, Wahidah dan lain-lain termasuk artis-artis nasyid yang sudah kukuh menguasai persada seni tanah air perlu dilibatkan ke arah memberi alternatif hiburan yang lebih baik kepada masyarakat.

No comments: