Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tuesday, May 19, 2009

Sajak & Pantun


Kalau roboh kota Melaka

Papan di Jawa hamba dirikan

Memang sungguh bagai dikata

Wang dan keringat kita korbankan.



Anak Cina membeli sempoa

Untuk mengira bilangan butang

Kami alu-alukan kedatangan semua

Ke Majlis Makan Malam anjuran Bt Bintang.


SAJAK PENUTUP MAJLIS SELEPAS TEATER “MENUNGGU KATA DARI TUHAN”

Tuhanku,
Dosa yang aku kerjakan amat kecil
Apabila dibandingkan dengan besarnya ampunanMu

Jika Tuhan hendak mencelakan aku
Gelaplah jalan yang kutempohi
Dan tidak seorangpun yang kuat
Dapat mempertahankan aku

Kalau Tuhan hendak memberi aku malu
Terbukalah rahsiaku
Walau bagaimana aku menyembunyikan

Kerana itu ya Tuhanku
Sempurnakanlah awal hikmahMu
Sampai kehujungnya
Dan janganlah Tuhanku cabut apa yang telah diberikan
Dan usahlah Tuhanku meninggalkanku.


No comments: