Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tuesday, May 19, 2009

Respon- BN Tidak Bertanding di DUN Penanti

RESPON KETUA MUSLIMAT TERHADAP BN TIDAK BERTANDING DI DUN PENANTI.
“RAKYAT BERSAMA PAKATAN RAKYAT”


Terlebih dulu saya bersyukur terhadap Allah s.w.t di atas keputusan BN tidak meletakkan calon pada Pilihanraya Kecil DUN Penanti, seperti yang diumumkan oleh YAB Dato’ Seri Najib semalam.

Saya juga menyarankan agar mana-mana pihak yang bercadang untuk bertanding menarik diri.
Biarlah kewarasan kita diutamakan dengan terus memberikan tumpuan terhadap menangani segala permasalahan rakyat. Jika ditakdirkan salah satu calon bebas tersebut mendapat kemenangan, ianya tidak akan merubah status quo kerajaan Pulau Pinang sekarang.

Mandat dan keyakinan rakyat terhadap pentadbiran Pakatan Rakyat yang telah dapat dilaksanakan dengan baik dan dapat dikecapi oleh rakyat, terutamanya kepada warga Pulau Pinang dalam tempoh setahun berlalu, hendaklah dipertingkatkan lagi.

Sudah sepatutnya parti-parti dari Pakatan Rakyat, terutamanya PKR memberikan tumpuan terhadap pentadbiran dan permasalahan rakyat, khusunya warga Penanti. Disebalik itu kita lihat dengan secara tidak langsung, BN telah mengakui bahawa Pakatan Rakyat telah berjaya mentadbir dengan baik dan tidak perlu mereka mengganggu gugat dan seharusnya semua pihak hendaklah memberikan kerjasama penuh. Sebab itu mereka mengambil keputusan untuk tidak bertanding. BN juga yakin bahawa rakyat adalah bersama-sama dengan Pakatan Rakyat.

Oleh itu adalah wajar tidak ada pertandingan berlaku di DUN Penanti nanti. Semua pihak diharap dapat mengurangkan politiking dan marilah bersama-sama kita menjalankan amanah dan mandat yang telah diberikan oleh rakyat.

Selamat maju jaya. Rakyat bersama Pakatan Rakyat.



NURIDAH MOHD SALLEH
Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat.
19 Mei 2009.

No comments: