Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, November 21, 2008

Bersama Letchumi -Ketua Wanita Kelab Penyokong Pas Pahang






SABTU 1 NOVEMBER 2008 (Jerantut)- Saya buat pertama kalinya berpakaian sari Hijau putih (warna tema PAS). Gembira dapat berkenalan dengan Encik Balasubramaniam dan Isterinya Puan Letchumi yang merupakan penggerak utama Kelab Penyokong PAS di Pahang. Kesungguhan Encik Balasubramaniam dan isterinya serta sifat murah hatinya perlu dicontohi walaupun kita berlainan agama dan bangsa.

Antara tetamu yang hadir ialah Dato Paduka Husam Musa,Setiausaha DMPP Puan Salbiah Wahab,Pesuruhjaya PAS Pahang Tuan Ibrahim Tuan Man,YDP PAS kawasan Jerantut Dr Hamzah Jaafar dan Encik Balasubramaniam.

Encik Balasubramaniam merupakan Ketua Kelab Penyokong PAS Pahang juga merupakan Timbalan pengerusi Kelab Penyokong PAS Malaysia.Turut hadir sama isteri beliau Puan Letchumi yang juga merupakan Ketua Wanita Kelab Penyokong Pas Pahang. Majlis tersebut telah dimeriahkan lagi dengan jamuan yang disediakan dengan kerjasama antara PAS Kawasan Jerantut dan Kelab Penyokong PAS India Jerantut. Encik Balasubramaniam turut bermurah hati dengan menyumbang seekor kambing sebagai juadah istimewa. Capati dengan kari ayam juga amat menyelerakan.

Suka saya mengingatkan firman Allah Taala dalam Surah Al Hujurat ayat ke-13 :

"Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa - bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal-mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia diantara kamu disisi Allah ialah orang yang paling taqwa diantara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal."

Justeru, saya menyeru para aktivis muslimat dan wanita agar kita dapat meluaskan skala dakwah kita, mengikat tali kerjasama dengan pelbagai pihak, supaya keindahan Islam dapat kita terjemahkan dalam pelbagai cara.

No comments: