Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Monday, June 22, 2009

Memperteguh Persefahaman & Kerjasama serta Setiakawan


Terlebih dahulu saya ingin merakamkan setinggi-tinggi penghargaan di atas ucap tahniah daripada YB Puan Zuraidah Kamaruddin, Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat sempena mandat baru yang telah diberikan oleh perwakilan bagi saya meneruskan memikul amanah selaku Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat pada sidang Muktamar DMPP yang lalu.


Tidak lupa juga penghargaan yang sama kepada semua rakan-rakan pimpinan wanita Pakatan Rakyat dan wakil-wakil NGO serta individu-individu yang telah menghantar ucap tahniah melalui sms, email dan sebagainya.


Saya ingin ulangi kenyataan seperti yang telah ditegaskan di dalam ucapan tema Muktamar DMPP ke49 yang lalu, bahawa DMPP akan mengambil usaha-usaha bersepadu ke arah memperteguhkan lagi persefahaman dan kerjasama di atas semangat setiakawan dalam gabungan Pakatan Rakyat.


Sudah sampai masanya keperluan ditubuhkan sebuah Sekretariat Wanita Pakatan Rakyat bagi menyelaras semua perancangan dan tindakan bersama dalam menangani isu-isu yang melibatkan kepentingan bersama dan rakyat seluruhnya. Di samping kerjasama yang telah terjalin sekarang terutamanya bagi negeri-negeri di bawah pentadbiran Pakatan Rakyat.


Sekretariat ini juga boleh dijadikan satu forum rasmi pimpinan wanita di dalam Pakatan Rakyat bagi membincangkan isu-isu yang melibatkan kepentingan bersama dalam membentuk muafakat dan kesepakatan. Malah ianya tidak bercanggah dengan Majlis Presiden Pakatan Rakyat yang telah wujud dan bersifat komplimentari pada majlis tersebut.


Insya Allah, cadangan ini akan dihalusi pada mesyuarat Ahli Jawatankuasa DMPP akan datang dan sebarang keputusan mengenai penubuhannya tertakluk kepada persetujuan mesyuarat serta akan dirundingkan bersama dengan rakan-rakan dari Pakatan Rakyat yang terlibat.


DMPP bukan saja akan mempertingkatkan penglibatan dan peranan muslimat di peringkat PAS Pusat bahkan di dalam lajnah-lajnah dan jawatankuasa-jawatankuasa bertindak yang akan ditubuhkan oleh PAS Pusat.


Sesungguhnya kesatuan dan muafakat kita dalam Pakatan Rakyat sedang diperhatikan dengan penuh minat oleh rakyat. Harapan mereka agar kita dapat melaksanakan agenda reformasi masyarakat bagi membawa ke arah sebuah masyarakat Malaysia yang bersatu padu, maju dan sejahtera.


Ustazah Nuridah Mohd Salleh
Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat
18 Jun 2009



1 comment:

DMP KEDAH said...

Salam,

Cadangan: adakan munaqasyah ucaptama DMPP ke setiap negeri